1 Juni 2012 - NEW Oceo 125: Punchy acceleration and easy riding

Comfort gaat perfect samen met stabiliteit bij een scooter voorzien van grote wielen, zoals de nieuwe MBK Océo 125. Een fijne manier van persoonlijk transport, zelfs als het wegdek er wat hobbelig bij ligt, zoals op geplaveide straten. De elegante stijl en grote toegankelijkheid maken van elke verplaatsing een ontspanningsmoment. In 2012 komt dus de nieuwe Océo uit, die in de eerste plaats beantwoordt aan de vereisten van stadsbewoners, zoals studenten en young urban professionals.

Comfort gaat perfect samen met stabiliteit bij een scooter voorzien van grote wielen, zoals de nieuwe MBK Océo 125. Een fijne manier van persoonlijk transport, zelfs als het wegdek er wat hobbelig bij ligt, zoals op geplaveide straten. De elegante stijl en grote toegankelijkheid maken van elke verplaatsing een ontspanningsmoment. In 2012 komt dus de nieuwe Océo uit, die in de eerste plaats beantwoordt aan de vereisten van stadsbewoners, zoals studenten en young urban professionals. Het compacte design en extreem laag zwaartepunt maken het rijden met de Océo uiterst makkelijk, ongeacht het rijniveau van de bestuurder.

Een nieuwe trillingsvrije motor. De motor van de Océo is vibratiebestendig, wat de dagelijkse trajecten alleen maar aangenamer maakt. De synergie tussen het frame, de ophanging en de motor zorgt voor uitzonderlijke prestaties in het stadsverkeer. De Océo 125 beschikt over een geheel nieuwe vloeistofgekoelde ééncilinder 4-kleppen motor met enkelvoudige nokkenas met variabele overbrenging. De motor profiteert van technologieën die erop gericht zijn de trillingen tot een minimum te herleiden, waarbij gebruik wordt gemaakt van een zuiger in gesmeed aluminium, een ceramisch behandelde cilinderwand en een balansas.

Monocross achterophanging. De Océo is verder uitgerust met een Monocross achtervering, type TMAX/motorfiets, die de oneffenheden en onverwachte schokken voorbeeldig opvangt. De ideale positionering van de variabele veer in het chassis laat toe om de massa te centreren en de wendbaarheid te verbeteren: met een korte spoed om lichte schokken te absorberen en een lange spoed om grotere schokken te dempen. Een positionering parallel aan het frame zorgt ervoor dat de verticale beweging van het wiel in de lengte wordt geheroriënteerd. Hierdoor ontstaat een torsiebestendige veerweg van 92mm voor een comfortabele en veilige besturing van de scooter. 

Comfort staat voorop met brede vlakke voetsteunen Dankzij het ergonomische zadel van de Océo 125 kan de bestuurder met het grootste gemak de voeten op de grond plaatsen en het voertuig in de smalste parkeerplaatsen stallen. De radiator die lateraal werd gemonteerd en is helemaal in het lichte en compacte frame geïntegreerd waardoor er meer ruimte vrijkomt voor de voetsteunen. Dit is uniek in deze categorie. De Océo is trouwens de enige scooter waarvan het frame bestaat uit twee buizen en een bijna vlak verticaal voorpaneel. Ook handig is het nieuwe handschoenkastje dat in het midden van het stuur bevindt en dat gemakkelijk wordt geopend via een druksluiting.